Hürmüz Boğazı’ndaki Türk sahipli gemiler güvenle bölgeden ayrıldı
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı’nda bekleyen Türk sahipli gemilerin tamamının güvenli şekilde bölgeden ayrıldığını açıkladı. Basra Körfezi’nden ayrılmayı bekleyen Türk gemisi bulunmadığı bildirildi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’nde bulunan Türk sahipli gemilerin son durumuna ilişkin açıklama yaptı. Bölgedeki gelişmelerin ilk andan itibaren yakından takip edildiğini belirten Uraloğlu, 26 Haziran 2026 itibarıyla bölgede bekleyen Türk gemilerinin tamamının emniyetle çıkış yaptığını bildirdi.
HÜRMÜZ’DEKİ TÜRK GEMİLERİ GÜVENLE AYRILDI
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı’nda bekleyen Türk sahipli gemilerin tamamının güvenli şekilde bölgeden ayrıldığını açıkladı.
Uraloğlu, Basra Körfezi’nden ayrılmayı bekleyen herhangi bir Türk gemisinin bulunmadığını bildirdi.
Bakan Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’ndeki gelişmelerin ilk andan itibaren yakından takip edildiğini belirtti.
“GEMİLERİMİZİN TAMAMI EMNİYETLE ÇIKIŞ YAPTI”
Uraloğlu, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda Türk sahipli gemilerin son durumuna ilişkin bilgi verdi.
Bölgedeki gelişmelerin anbean takip edildiğini vurgulayan Uraloğlu, “İlgili tüm kurumlarımızla koordinasyon içinde hareket ediyoruz. 26 Haziran 2026 itibarıyla bölgede bekleyen gemilerimizin tamamı emniyetle çıkış yapmıştır.” ifadelerini kullandı.
Açıklamayla birlikte, Hürmüz Boğazı’nda bekleyen Türk sahipli gemilerin tahliye sürecinin güvenli şekilde tamamlandığı duyuruldu.
15 GEMİ BÖLGEDEN GÜVENLE ÇIKTI
Bakan Uraloğlu, toplam 15 geminin güvenli şekilde bölgeden ayrıldığını belirtti.
Söz konusu gemilerin Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’ndeki gelişmeler kapsamında yakından izlendiği ifade edildi.
Gemilerin güvenli çıkışı için ilgili kurumlarla koordinasyon halinde hareket edildiği bildirildi.
KÖRFEZ’DEKİ 3 GEMİ TİCARİ FAALİYETİNİ SÜRDÜRÜYOR
Uraloğlu, Körfez’de bulunan üç Türk sahipli geminin ise ticari faaliyetlerini sürdürdüğünü açıkladı.
Bu gemilerin bölgeden ayrılma talebinde bulunmadığını belirten Uraloğlu, Basra Körfezi’nden anlık ayrılma talebi olan herhangi bir Türk gemisi olmadığını kaydetti.
Açıklamaya göre, söz konusu gemiler ticari faaliyetlerine devam ediyor.
99 TÜRK PERSONEL BULUNUYORDU
Bakan Uraloğlu, bekleyen gemilerde toplam 99 Türk personelin bulunduğunu bildirdi.
Uraloğlu, denizcilerin ve vatandaşların güvenliği için sürecin hassasiyetle takip edildiğini vurguladı.
Bakan Uraloğlu, “Basra Körfezi’nden anlık ayrılma talebi olan herhangi bir gemimiz yoktur. Vatandaşlarımızın ve denizcilerimizin güvenliği için süreci hassasiyetle takip etmeyi sürdürüyoruz.” ifadelerini kullandı.
SÜREÇ KOORDİNASYON İÇİNDE TAKİP EDİLİYOR
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’ndeki gelişmeleri ilgili kurumlarla koordinasyon içinde izlemeyi sürdürüyor.
Bakan Uraloğlu’nun açıklamasına göre, bölgede bekleyen Türk sahipli gemilerin tamamı 26 Haziran 2026 itibarıyla güvenli şekilde çıkış yaptı.
Basra Körfezi’nde ticari faaliyetlerine devam eden üç Türk sahipli gemi dışında, ayrılma talebinde bulunan veya çıkış bekleyen herhangi bir Türk gemisi bulunmuyor.






Yorumlar
Yorum yazmak için giriş yapın.
Yorumlar yükleniyor…